Tuesday 15 November 2016

Kelebihan Vitamin B Complex Shaklee Untuk Pelajar





Pelajar tidak dapat lari dari tekanan.Berbagai benda yang bersarang di minda.Mana nak kena selesaikan assignment, ulang kaji pelajaran, test, exam,aktiviti kolej lagi, aktiviti universiti lagi dan bermacam-macam.Sehinggakan kadang-kadang menyebabkan pelajar hilang daya tumpuan.Susah untuk fokus dalam sesuatu perkara.Jadi,bagaimana untuk mengatasi masalah ini?




Jadi, pelajar digalakkan menggunakan vitamin B kompleks secara konsisten.Vitamin B kompleks ini terdiri daripada Vitamin B1 (thiamin),Vitamin B2 (riboflavin), Vitamin B3 (niacin), Vitamin B5 (asam pantotenat) ,Vitamin B6 (piridoksal) ,Vitamin B7 (biotin), Vitamin B9 (folic acid)  dan Vitamin B12 (cobalamin).Vitamin ini tidak dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh badan, ia boleh didapati daripada sumber makanan.Pelajar sebolehnya setiap hari perlu makan vitamin B untuk kesihatan badan.


Antara kelebihan vitamin B adalah membantu menghasilkan tenaga.Vitamin B diperlukan oleh badan kita untuk menukar karbohidrat dari makanan yang kita makan menjadi glukosa.Jadi,Vitamin B ni amat baik untuk ditelan selepas makan.Selain dapat membantu menghasilkan tenaga, Vitamin B kompleks ini juga dapat mengatasi masalah badan lesu dan mudah rasa penat.Seterusnya, tabiat suka tidur juga dapat dikurangkan.Tidak elok tau tidur secara berlebihan.


Selain itu, vitamin B penting untuk sistem saraf yang sihat.Vitamin B1,B6 dan B12 memainkan peranan penting bagi memastikan sistem saraf berfungsi dengan baik.Kasihan sistem saraf kita jika kita tidak cukup vitamin B ni.Jika kekurangan vitamin B kompleks, gejala seperti kekejangan otot, murung,pening akan mudah berlaku.


Seterusnya ,bagi mereka yang mempunyai stress elok sangatlah makan vitamin B kerana vitamin B dapat mengoptimakan fungsi saraf pada tubuh.Vitamin B ini mengubati neurotransmitter iaitu sel  yang berhubung dengan otak manusia.Bagi mereka yang ingin menghadapi exam,amat baik untuk amalkan makan vitamin B.


Vitamin B ini diperoleh daripada makanan seperti bayam,asparagus,terong,sawi hijau dan sebagainya.Jika rasa malas nak makan sayur,eloklah gunakan vitamin B Kompleks Shaklee ni.Vitamin B Kompleks Shaklee ini amat selamat untuk dimakan,sangat berkesan dan halal.


                                        

Whatsapps saya ke  017-2800727(najimah) untuk membeli B-kompleks Shaklee


Whatsapps saya ke  017-2800727(najimah) untuk membeli B-kompleks Shaklee


 Whatsapps saya ke 017-2800727(najimah) untuk membeli B-kompleks Shaklee




No comments:

PENGEDAR SHAKLEE UPM, SERDANG DAN SERI KEMBANGAN 013-4750347

Assalamualaikum dan salam sejahtera Warga UPM , Serdang dan juga Seri Kembangan yang ingin dapatkan produk Shaklee secara COD Boleh hubungi ...