Thursday 21 September 2017

Kelebihan Ostematrix Shaklee

Ostematrix Shaklee sangat penting untuk diambil oleh setiap orang tidak kira usia.Kandungan utama ostematrix adalah calsium dan magnesium.Calsium sebagaimana yang diketahui sangat penting untuk mendapatkan tulang dan gigi yang sihat.Selain itu calsium juga  penting untuk pengecutan dan pengenduran salur darah dan juga otot kita.Magnesium pula adalah mineral kedua yang banyak di dalam badan manusia. 

Shaklee hasilkan calsium magnesium supplimen atau nama sekarang ostematrix kerana Shaklee tahu bagi manusia untuk  mendapatkan calsium dan magnesium yang cukup dalam dunia sekarang ni sangat susah.Sumber calsium dalam makanan kita sekarang ni contohnya adalah sayur dan susu.Cuma kandungan yang kita dapat daripada sayur setiap hari mungkin tidak cukup untuk memenuhi keperluan harian.



Bayangkan ye, bukan sikit kita perlu makan sayur untuk dapatkan calsium yang cukup.Sehari, sepatutnya kita perlu makan 3 kilo hingga 7 kilo bayam dan hendaklah dimakan mentah.Sanggup ke?Tambahan pula, sayur sekarang khasiatnya bukan seperti dulu.Khasiatnya semakin berkurang kerana tanah yang digunakan untuk menanam sayur itu juga semakin kurang mineral-mineralnya.

Sumber bagi magnesium pula adalah kacang-kacang.Kacang-kacang dia pulak bukan yang murah tapi yang mahal-mahal tu, contohnya kacang almond, walnut dan Brazilnut.Nak kena makan dia pun bukan sikit.Kena makan dalam 3 hand full setiap hari dan sebaiknya makan yang mentah.

Sebab itulah Shaklee wujudkan ostematrix untuk memenuhi keperluan calsium dan magnesium manusia.Ostematrix ini sangat special sebab dia ada semua yang diperlukan untuk penyerapan calsium dan keperluan magnesium yang cukup.Sekarang ni banyak je supplemen calsium yang dijual di luar tapi kita perlu pilih supplemen yang betul-betul berkualiti supaya tidak memudaratkan. Ini antara kelebihan ostematrix berbanding supplimen calsium yang lain

1.Supplemen Ostematrix Shaklee ada sekali magnesium.Magnesium bertanggungjawab untuk membawa calsium yang telah diserap oleh vitamin D ni untuk hantar ke tulang dan gigi.Walaupun kita makan calsium banyak tapi tak ada magnesium,calsium tu akan terapung-apung di dalam darah. Sedangkan,calsium tidak boleh duduk di dalam darah dengan banyak sebab calsium tempat dia di tulang dengan gigi.Apabila dia terapung-apung di dalam darah, dia akan tersangkut di mana tempat yang sempit.Itulah  kenapa hari ini, jantung dia tersumbat bukan disebabkan kolestrol sahaja tetapi disebabkan calsium juga.Kerana apa? Kerana banyak supplimen calsium tidak ada magnesium.Bila tak ada magnesium calsium ni tidak akan dihantar ke tulang, gigi dan juga otot.

2.Ostematrix ada kedua-dua jenis calsium iaitu calcium carbonate dan juga calsium citrate.Calsium carbonate adalah bentuk calcium supplemen yang paling banyak dan dia murah.Calsium citrate pula lebih mahal.Dia senang diserap walaupun dalam perut kosong dan asid hidroklorik dalam perut dia kurang.



No comments:

PENGEDAR SHAKLEE UPM, SERDANG DAN SERI KEMBANGAN 013-4750347

Assalamualaikum dan salam sejahtera Warga UPM , Serdang dan juga Seri Kembangan yang ingin dapatkan produk Shaklee secara COD Boleh hubungi ...