Friday 23 December 2016

Kelebihan Vitamin B-Complex Untuk Student

Vitamin Shaklee kesukaan saya Adalah B-Complex.B Complex ini sangat  baik diamalkan oleh pelajar terutama pelajar universiti.Pelajar universiti ni terlibat dengan banyak aktiviti antaranya kelas, siapkan tugasan ,ujian, periksa, aktiviti kolej, aktiviti universiti dan sebagainya.Aktiviti yang terlalu banyak menyebabkan pelajar mudah rasa penat dan hilang fokus.Bebanan kerja yang berat kadang-kadang boleh menyebabkan tekanan yang terlalu tinggi dan menyebabkan kemurungan.Pernah juga saya dengar luahan dari seorang pelajar.Dia kerap demam, sakit- sakit kerana terlalu banyak kertas ujian yang perlu dia hadapi.Setiap kali ada test atau exam, antibodinya mula lemah.

Inilah yang saya cuba bantu pelajar sebab saya sendiri alami perkara yang sama. Kepenatan yang dirasa buat saya mudah stress, murung, selalu berfikiran negatif dan selalu sangat rasa mengantuk.Sewaktu lecturer mengajar pun boleh tertidur.Dan, Alhamdulillah saya telah dipertemukan dengan B-Complex  Shaklee yang mana berkesan dan selamat.Bukan senang nak cari supplemen yang selamat sekarang.Nak tau tak setiap tahun, Shaklee membelanjakan RM 1 Billion ntuk R&D setiap produk yang ada.Cuba check supplemen lain selain Shaklee, ada tak company tu  spend at least RM 10 uta untuk R&D.

Bagaimana B-Complex membantu mengatasi tidur ni?Ini sebab B-Complex ni membantu proses penukaran makanan kepada tenaga.Ia membantu penghadaman, menukar lemak, protein dan karbohidrat kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan dan kelesuan.Selain itu, B-Complex ini mencegah anemia.Ia membantu pembentukan sel darah merah yang sihat.Bila sel darah merah baik, ia memudahkan proses penghantara oksigen ke otak.Jadi , masalah mengantuk pun akan semakin berkurangan.

B-Complex juga melawan tekanan.Ia memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan juga insomnia.Pernah saya gunakan B-Complex ni sebelum  presentation dan juga  perlawanan badminton, ia sangat membantu saya dalam hilangkan rasa gugup.

Jika berminat untuk dapatka B-Complex, boleh hubungi saya najimah di 017-2800 727

No comments:

PENGEDAR SHAKLEE UPM, SERDANG DAN SERI KEMBANGAN 013-4750347

Assalamualaikum dan salam sejahtera Warga UPM , Serdang dan juga Seri Kembangan yang ingin dapatkan produk Shaklee secara COD Boleh hubungi ...