Thursday 15 December 2016

Cara Bayar Hutang PTPTN Dengan Bisnes Shaklee Online

Assalamualaikum…Jom kita cerita tentang PTPTN. Ada ambik PTPTN?Kebanyakan dari kita terpaksa ambil PTPTN demi meneruskan pengajian kita di universiti.Demi masa depan, kita terpaksa pinjam PTPTN.Namun, risiko yang harus dihadapi.Nak pinjam memang senang, tapi nak bayar semula hutang PTPTN memang cukup susah.Tambahan pula, jika bertangguh bayar hutang PTPTN, semakin meningkat jumlah wang yang perlu dibayar.


Nak Bebas


Pernah terjadi kepada mak cik saya, dia pinjam PTPTN sebanyak RM 15 000 sewaktu belajar.Dan selepas habis belajar, dia ada bayar jugak PTPTN.Tapi dia bayar secara tak konsisten.Sehingga lah berkahwin dan dapat anak.Selepas dapat anak, dah kena berhenti kerja sebab nak jaga anak.Jadi, bertambah susah la nak bayar PTPTN.Dan baru-baru ni, makcik saya dapat notis dari PTPTN.Dia perlu bayar hutang PTPTN sebanyak RM 18 000.Dari RM 15 000 jadi RM 18 000.Mujur la, dia boleh bayar hutang PTPTN guna KWSP.Selesai masalah.

Pendapat saya, hutang PTPTN perlu dibayar secara konsisten setiap bulan dan langsaikanlah hutang PTPTN awal-awal.Jangan sampai jadi macam mak cik saya, kena bayar bunga.Tapi apa-apa pun ,Alhamdulillah rezeki mak cik saya dapat jugak langsaikan hutang PTPTN.Jadi, untuk langsaikan hutang PTPTN selepas habis belajar, kita perlu pastikan sumber kewangan kita kukuh.Tapi, cukup ke gaji seribu lebih , dua ribu lebih sebulan .Nak bayar itu, nak bayar ini, akhirnya jadi susah nak bayar hutang PTPTN

Cara terbaik untuk bayar hutang PTPTN adalah dengan memulakan perniagaan.Tapi,tak tau nak meniaga apa?.Tak pandai nak meniaga?Oleh itu, saya cadangkan anda memulakan perniagaan dengan meniaga Shaklee secara Online.Apa bagusnya Shaklee ni?

  • Memulakan perniagaan dengan kos yang minima. Hanya bayar kos untuk jadi ahli Shaklee sebanyak RM 69 ringgit bagi seumur umur.Kemudian,banyak mentor-mentor yang mengajar anak shakleenya meniaga secara zero cost marketing.Tidak perlu keluar modal banyak.Tugas anda hanya share value diri anda dan juga value pada produk.

  • Dapat mentor.Dalam perniagaan Shaklee, anda mudah untuk mencari mentor.Banyak mentor-mentor yang telah berjaya dalam Shaklee ni.Shaklee juga ada banyak kelas, banyak program.Jadi, jangan bagi alasan anda tak pandai berniaga.Tunjuk ajar akan diberi, tugas anda hanya follow dan buat.Nak jadi orang berjaya, follow orang yang berjaya.

  • Produk Shaklee terkenal.Ramai orang kenal.Jadi tidak perlu bersusah payah buat iklan bagi orang kenal produk anda.

*Produk Shaklee juga berkesan dan selamat digunakan.Yang paling penting, halal.Banyak kajian-kajian yang dijalankan pada setiap produk Shaklee.Banyak juga testimony Shaklee yang berjaya.


Nak berjaya dalam Shaklee, boleh call saya di 017-2800 727 (JIJI)

No comments:

PENGEDAR SHAKLEE UPM, SERDANG DAN SERI KEMBANGAN 013-4750347

Assalamualaikum dan salam sejahtera Warga UPM , Serdang dan juga Seri Kembangan yang ingin dapatkan produk Shaklee secara COD Boleh hubungi ...