Friday 25 November 2016

Vivix Shaklee:Produk Shaklee Wajib Ada Elakkan Darah Tinggi

Assalamualaikum.Hai..Hari ni nak cerita tentang masalah kesihatan iaitu tekanan darah tinggi.

Rasa-rasa, rakyat Malaysia ni banyak ke tak yang mengalami tekanan darah tinggi?Saya tolong jawabkan ye.Ya, ramai rakyat Malaysia yang mengalami tekanan darah tinggi terutamanya apabila usia tua.

Apa itu darah tinggi?Darah tinggi ni adalah dimana tekanan darah pada dinding arteri meningkat.Sebenarnya, sukar bagi kita untuk tahu gejala tekanan darah tinggi dengan jelas.Satu-satunya cara adalah dengan mengukur tekanan darah.Kita digalakkan memeriksa tekanan darah sekurang-kurangnya sekali bagi setiap 5 tahun.

Tekanan darah tinggi ni sangat bahaya tau, jika tak dirawat, boleh membawa maut.Apabila tekanan darah tinggi naik,boleh menyebabkan strok, serangan jantung yang boleh membawa kepada kematian.


Tekanan darah tinggi merupakan satu simptom dimana keadaan dalaman badan kita tercemar.Antara faktor yang membawa kepada tekanan darah tinggi adalah
-usia di atas 65 tahun
-berat badan berlebihan
-faktor genetik
-menggunakan terlalu banyak garam
-kurang makan sayur dan buah
-kurang bersukan atau solat
-minum terlalu banyak minuman yang ada kafein

Bak kata pepatah, mencegah lebih baik dari merawat.Jadi kita perlu cegah masalah tekanan darah tinggi ni sejak awal lagi.Jangan tangguh-tangguh.Jangan sampai dapat masalah darah tinggi baru menyesal.Amalkanlah gaya hidup sihat seperti tidak merokok, elakkan obesiti, banyakkan beriadah, makan-makanan sihat, selalu buat pemeriksaan kesihatan.

Vivix cara terbaik bagi mengatasi masalah tekanan darah tinggi.Di dalaman kajian makmal, ramuan Vivix telah menunjukkan ia memberi impak kepada empat mekanisasi utama penuaan pada tahap sellular:
-melindungi dan membaiki cellular DNA
-memberi impak positif kepada pengawalan genetik
-menggalakkan pembentukan mitochondria baru
- melambatkan pembentukan protin AGE(Advanced Glycation End products).Penimbunan berlebihan protin AGE boleh menyebabkan kerosakan tahap sellular yang akan mengganggu kekuatan sel dan jangka hayat.Ramuan Vivix adalah 10 X lebih kuat untuk melambatkan pembentukan protein AGE.Seterusnya, dapat merendahkan tekanan darah dah sakit- sakit lain.


Testimoni Vivix


         Untuk membeli Vivix, hubungi
                    017 2800 727(jiji)

No comments:

PENGEDAR SHAKLEE UPM, SERDANG DAN SERI KEMBANGAN 013-4750347

Assalamualaikum dan salam sejahtera Warga UPM , Serdang dan juga Seri Kembangan yang ingin dapatkan produk Shaklee secara COD Boleh hubungi ...